zondag 24 april 2011

Morinelpelvier in KATWIJK

Er zijn van die vogels waarvan iedereen vind dat ze een hoge aaibaarheids factor hebben, de morinelplevier is er één van. Als ik een aantal vogels als favoriet mag noemen zijn dat de baardman, de sneeuwgors en de morinelplevier. Toen was het zondag 24 april eerste paasdag, het was 09.20 uur en ik werd wakker gewhatsapp door Jurrien. Er was een morinelplevier in het duin ontdekt, op nog geen 10 minuten van mijn huis. Ik bedacht me geen moment en sprong direct uit bed. Nog geen 5 seconde later zat ik op mijn fiets. Tussen racefietsers (synoniem voor losgeslagen gekken) doorlaverend en op mijn telefoon kijkend kwam ik al snel in de buurt van de morinel. Terwijl ik richting het koffiehuis fietste kwam ik Arnold Meijer tegen, het bleek dat ik iets te ver was doorgereden. Aangekomen bij de plek zagen we de morinel gelijk zitten, wat een mooi beest. Al sluipend kwamen we steeds dichterbij en de mroinel bleek heel tam te zijn, fantastisch! Na een uurtje foto’s maken ging ik weer huiswaarts, om koffie te drinken bij mijn oma.

Morinelplevier (Charadrius morinellus).
Morinelplevier (Charadrius morinellus).
.
Morinelplevier (Charadrius morinellus).

Morinelplevier (Charadrius morinellus)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten