maandag 25 april 2011

Griel

Vandaag werd ik weer eens door Jurrien wakker gewhatsappt, er bleek een griel bij het Oudeland van Strijen te zitten. Griel is bij mij een gevoelig onderwerp, doordat ik hem vorig jaar in Lentevreugd heb gemist. Dit kwam omdat ik op school niet weg kon. Nadat ik Jur zijn berichtje had gelezen, viel ik weer inslaap. Ik werd rond tienen weer wakker, na een heerlijk paasontbijt gingen Thijs en ik op weg. Na een uur en een kwartier rijden waren we in Strijen. Terwijl we aankwamen rijden zagen we de mensen al staan. Ik had de griel gelijk in de scoop, wat een mooi beest. Terwijl ik naar rechts keek, zag ik Jurrien en zijn ouders staan. Na een tijdje gepraat en gekeken te hebben gingen we weer richting Katwijk, een snelle en goede twitch.

Griel (Burhinus oedicnemus), (record shot).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten