woensdag 20 oktober 2010

9 Watervleermuizen

Voor mijn stage bij de Zoogdiervereniging te Nijmegen, ben ik nieuw gebouwde vleermuiswinterverblijven aan het inventariseren. Ik kijk dan vooral naar parameters die te met maken hebben met de bouw van een kelder, dus: materiaal keuze, diepte van de kelder, grond dek enz. Ik doe dit onderzoek vooral omdat: het éne vleermuisverblijf al naar één jaar vleermuizen herbergt, en het andere verblijf heeft na 10 jaar nog steeds geen vleermuis in huis.

Vandaag kwam ik op vliegkamp Soesterberg mijn eerste watervleermuizen tegen, ze zaten in oude waterkelders. Deze deden in het verleden dienst als wateropslag, om bijvoorbeeld branden te blussen.

Watervleermuis (Myotis daubentonii) aan een plafond.


Watervleermuis (Myotis daubentonii) bij een ladder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten