zondag 20 februari 2011

Rondje Wassenaar

Vanmiddag heb ik even een rondje gemaakt door de polders van Wassenaar. Ik was eerst langs een weiland gegaan waar wilde zwanen zaten. Deze lieten zich leuk fotograferen, van hieruit ging ik richting het Valkenburgse meer. Terwijl ik langs het meer fietsen zag ik een brilduiker, dit bleek bij beter kijken een IJslandse brilduiker, de bekende ecape. Van het Valkenburgse meer ging ik naar de Ommedijksche polder, waar al een maand taigariet ganzen zitten. Maar ik kwam hier eigenlijk voor een casarca deze kon ik niet vinden, wel had ik de taiga rieten. Terwijl ik samen met mijn broertje weer richting Katwijk fietsen, kwamen we langs de boerderij van boerin Annemarie uit Boer Zoekt Vrouw. We konden geen contact met haar maken want ze liep zonder op of om te kijken de stal in. De kraan van Adriaan zagen we ook niet staan, zou het dan toch niets geworden zijn tussen ze….

Wilde zwaan (Cygnus cygnus).
Wilde zwaan (Cygnus cygnus).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten