maandag 27 december 2010

Waterspreeuw again

Ruim een maand geleden was ik naar de waterspreeuwen in de AWD geweest. Ik hoorden van Jacob dat hij met zijn ouders vanuit Wageningen naar de waterspreeuw ging. Toen ik vroeg of zij mij in Katwijk konden ophalen om vandaar uit naar de spreeuw te gaan, was dit geen probleem. Uiteraard in Katwijk even koffie gedronken met een overheerlijke kerstol, van hieruit naar de AWD. Terwijl wij even voorbij Vogelenzang door de bebouwing reden, liep er plotseling een damhertbok de weg over. De bok was nergens bang voor en begon gewoon in een voortuin te grazen. Bij de AWD aangekomen hadden we al vrij snel twee waterspreeuwen ontdekt. Terwijl wij er op een afstandje naar keken, kwamen zij keihard voorbij gescheurd en even later kwamen ze alweer terug. Hierna konden we ze van heel dichtbij benaderen. Na nog een mooie winterwandeling gingen we terug naar Wageningen en nam ik de trein naar Arnhem, een leuk dagje vogelen.

Zwartbuik waterspreeuw (Cinclus cinclus cinclus group).
Zwartbuik waterspreeuw (Cinclus cinclus cinclus group).
Zwartbuik waterspreeuw (Cinclus cinclus cinclus group).
Damhert (Dama dama).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten